- Gothic American novel
- Creole Louisiana
Representing the Other in Modern Japanese Literature looks at the ways in which authors writing in Japanese in the twentieth century constructed a division between the âSelfâ and the âOtherâ in their work. Drawing on methodology from Foucault and Lacan, the clearly presented essays seek to show how Japanese writers have responded to the central question of what it means to be âJapaneseâ and of how best to define their identity.
Taking geographical, racial and ethnic identity as a starting point to explore Japan's vision of 'non-Japan', representations of the Other are examined in terms of the experiences of Japanese authors abroad and in the imaginary lands envisioned by authors in Japan.
Using a diverse cross-section of writers and texts as case studies, this edited volume brings together contributions ! from a number of leading international experts in the field and is written at an accessible level, making it essential reading for those working in Japanese studies, colonialism, identity studies and nationalism.
Higher Powers is the purest of fantasy writings and has almost every mythical creature in it, from the mighty Typhon to the smallest of Sprites and Fairies. This clash of Greek mythology, Norse mythology, Christianity and Astrology ranges over five-hundred years on a distant planet called Sockly. The romantic drive keeps the story going through sword duels, plagues, full scale battles, merging of armies, and more. With familiar villains like Ares and the Ragnarok, and not so well known villains named Maleficent and Dionysia, our heroes engage death itself to save their homes, their families and their beloved.« Du banc où M. Jédésias m'avait prié de m'asseoir, je considérai avec curiosité sa figure d'avare. Ses traits étaient découpés à angles droits,! et leur raideur annonçait une volonté inflexible. Deux lign! es droit es se rencontrant à leur extrémité supérieure, et s'appuyant à leur base sur une ride horizontale, formaient entre ses sourcils un triangle profondément creusé, semblable à cette figure symbolique que les Ãgyptiens ont ciselée dans le granit de leurs obélisques. Ses doigts jaunes et osseux se contractaient brusquement en écrivant, comme s'ils eussent été d'acier. [...] Enfin, sa plume s'arrêta. Il leva la tête, et fixant sur moi des yeux clairs et froids comme des billes de cristal, il me demanda si je voulais être payé en or ou en argent. Je saisis l'occasion de satisfaire la passion du banquier ; je répondis que je voulais de l'or. » Déployant un style qui évoque à la fois la plume de Barbey d'Aurevilly et d'Edgar Poe, Alfred Mercier, homme de lettres néo-orléanais extraordinaire, nous introduit dans l'univers du vieil avare Hénoch Jédésias pour qui seule la richesse compte, son souhait ultime étant de se voir « condensé en bloc d'or pour y enfermer son âme pour l'éternité ».
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